Shira

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Blogg utmaning

Av Veronica - 25 januari 2011 12:59

Fick en liten bloggutmaning här från Sofia som jag tänkte göra... :)


1 - Hur länge har du bloggat?
En mycket bra fråga.....tror att det är 2 år. 


2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har kring 10-12 stycken som jag läser. Inga "kändis" bloggar utan mina vänner, släktingar och de via min blogg.

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
80% är dagboksbloggar


4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag. Jag försöker bara vara mig själv och jag hoppas att det syns :D


5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Självklart har jag gränser, alltför privat vill jag inte vara. Hittills har jag inte tänjt den gränsen.....


6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag har själv ingen önskan om bekräftelse i min blogg. Jag vill skriva av mig och dela med mig av mina funderingar och i viss mån även starta en liten reaktion med diskussioner.


7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej


8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Jag tror att bloggen kan vara mer skadligt än vad man tror. Därför håller jag på mina gränser. För vissa människor tror jag inte, utan för alla. 


9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Svår fråga... Jag tror att som med all uppmärksamhet kan det gå till överstyr. Kan bara referera till vissa stora "kändis"-bloggar där vissa personer gör vad som helst bara för att hålla populäriteten i sin blogg på topp. Med kändis-bloggare menar jag bloggare som har blivit kända bara för sin blogg. Inte kändisar i allmänhet....


10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag tror det. Jag har vissa idéer om min blogg i olika faser i livet....så jag tror att jag fortsätter. Det ligger i framtiden :)


Jag utmanar Sofie, Malin och Emma att göra samma sak :D

 
 
Sofie

Sofie

25 januari 2011 14:42

Challenge accepted! :D

http://lillaste.blogg.se

Veronica

25 januari 2011 15:40

hehe härligt!!

 
Sofia

Sofia

25 januari 2011 15:02

Vad roligt att du gjorde den :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Veronica

25 januari 2011 15:40

Självklart!! :D
Roligt med lite utmaningar :)

 
Emma Viklund

Emma Viklund

25 januari 2011 16:54

Sv: OJ, vilken utmaning!! ;) Får se när jag tar mig tid att göra den.. Men vilken rolig utmaning, inte sett den förr :)

Hoppas allt är bra! KRAM

http://emmashjartan.blogg.se

 
Malin Viklund

Malin Viklund

25 januari 2011 20:24

Jag har gjort utmaningen nu :) skoj!!

http://www.malin86.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards