Shira

Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica - 30 juni 2010 19:28

Vilken häftig åska det var idag!! Jag njöt varje sekund. Synd att vår balkong är full i prylar (renoveringsgrejor) annars hade jag legat där ute och myst till ovädret.

Sitter och funderar på vad jag ska klä ut mig till på lördag. Musikartist är temat och jag har många många att välja på. Lasse är klar, men inte jag.....har så svårt att bestämma mig.

Ska fortsätta med min sommarkurs så jag kan lämna in allt och ha semester!!

Puss & Kram

Av Veronica - 27 juni 2010 16:18

Vädret var inte alls på vår sida, men jag fick  uppleva årets åskväder. Jag älskar verkligen åskan. Det är som när man såg på skräckfilm när man var liten, fast bättre ;)

Ska inte skriva så mycket, tänkte bara låta foton tala för vår helg ;)


           



  



            



  



             



  



                     
Glada pojkar som hade lite problem med att ta sig över bäcken och samtidigt få med sig sina skor ;)

    

Blommor till midsommarstången :D

  

Redo för Djupröras brännbollsmatch. Han fixade 3 homeruns och vi, Lag Blåbärsviken, tog hem segern. (Jag fixade två lyrer också.....så lite nytta gjorde jag hahaha )

  

Blåbärsviken 2010

En helt underbar helg med en hel hög underbara människor :D

Puss & Kram

Ps: Någon som inte vill synas på lagbilden, hör bara av er så fixar jag det :)

Av Veronica - 24 juni 2010 14:35

Nu drar vi till Djupröra för en underbar vistelse. God mat, dryck, trevligt sällskap och en massa skojjigheter väntar oss.

Jag önskar er alla en underbar helg!

Puss & Kram

Av Veronica - 24 juni 2010 08:51

Kommentar till Bröllopstider
Vad fina ni var! Och är :) Glad midsommar Veronica! :)


Kommentar till Bröllopstider
åhhh vilka fina bilder! Gud såå vacker du var! Vilket fotomodell!! Måste ha varit en underbar dag!? =) Kram på re vännen! /Linda



Tack för era fina ord :)


Ja Linda, den dagen är oförglömlig. Det var en helt fantastisk dag, overklig. Synd bara att den går så fort.....och tiden efter går så fort. Skulle vilja göra om det varje år ;)

Jag önskar er en underbar midsommar!!

Kramar

Av Veronica - 23 juni 2010 23:06

Tänkte bjuda på lite bilder innan jag gick och la mig, men då har jag för stora bilder. Har ingen ork att photoshop´a igen....har suttit ett tag nu med några bilder som jag har fotat i dag ute på Deltat. Det är så otroligt vackert där ute och jag vill bara ligga på stranden och lata mig......skynda hit varma väder.

Men nu blir det sängen. Imorgon ska mycket hinna göras innan vi far upp till Djupröra.

Natti natti

Av Veronica - 22 juni 2010 10:44

I år är det ett riktigt bröllopsår. Vänner gifter sig till höger och vänster samt kungahuset. Satt och tänkte över de bröllop jag har varit på i år och på alla foton jag har tagit. Har även hunnit med att photoshopat dem lite så det blir ännu mer intressanta. Plötsligt kom jag att tänka på att jag har själv inte photoshopat mina bröllopsbilder och ännu mindre lagt upp dem. Jo, jag har ju några på pixbox.se men inte här.
Förlåt Sandra (bästa fotografen någonsin) att jag inte har visat upp dina fina foton, jag skäms lite. Så nu gör jag reklam för http://www.xantanfoto.se/ och samtidigt få dela med mig av min underbara dag (känns som igår och så är det 3 år sedan).


2007-08-04


                   


      


               


      


                                    


    


                    


    



               


Återigen, Tack alla som var med och förgyllde vår dag!!






Av Veronica - 22 juni 2010 07:46

Läste en artikel på www.aftonbladet.se om en liten taggig kondom som ska förhindra våldtäkt. 
Rösterna om denna kondom är olika, men jag anser att detta är ett steg i rätt riktning. Jag blir så fruktansvärt elak när jag hör om våldtäkt och övergrepp att jag kännner en skön tillfredställelse av tanken att mannen  får en taggig pryl fastsatt på deras "bästa vän". Nu är denna taggiga kondom inte farlig, alltså den orsakar inga sår eller liknande, men den medför smärta, det går inte att kissa och det absolut bästa av allt den går inte att ta bort. Man måste in till läkaren för att få bort den och vips blir man gripen av polisen. YES!! Sänd mig ett paket av dessa!!

Möjligheten att våldet ökar, som de är rädda för, känner jag att den risken lever jag med. För det första blir killen ganska förvånad över smärtan som helt plötsligt uppkommer och kommer att vara väldigt upptagen av att fåbort prylen......och då sätter man in en välriktad spark på hans heligaste område och så drar man därifrån..
Skulle killen motförmodan bli fruktansvärt elak och gå till angrepp med slag och sparkar, ja då vet jag inte. Jag skulle ialf slåss för allt jag orkar och rädlsa för att göra illa honom existerar inte i mitt huvud.

Läs artikeln här och bilda er egen uppfattning: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7346173.ab 

Av Veronica - 21 juni 2010 19:16

Jag har ingenting emot människor som har det bra ställt....alltså riktigt bra ställt, mångmiljonärer. Vinner någon högsta vinsten på Lotto blir jag glad och tänker      " fan vilken underbar tur de har....vilken sjuk känsla de måste ha i kroppen" och "hoppas att vinnaren kan hantera sina pengar på rätt sätt".
Så jag har ingenting emot rika människor.


Det som gör mig upprörd är detta; rika människor som får ännu mer. Missuppfatta mig inte, men om jag ska ta ett exempel. Kronprinsessan Viktoria och Prinsen Daniel......vackert bröllop, underbara människor.....det finns inget ont i dem (hoppas jag ialf).
Några av deras presenter känns lite överflödiga. Bröllopstårtan (okej, det funkar), en stuga med mark (why? ) och från V75-spelarna 500 000kr (visste inte att de  var nära bankrutt)......


Okej, vad ger man någon/några som har allt? Ja inte vet jag....kanske är min upprördhet obefogad, men känns det inte lite hemskt ändå?


Vad tycker ni?



Ovido - Quiz & Flashcards