Shira

Alla inlägg under juni 2009

Av Veronica - 30 juni 2009 21:48

och helgen närmar sig med stormsteg. Det ska bli så roligt att få ha min bror och hans två döttrar på besök. Gatufesten och Boda Borg ligger övers på listan över aktiviteter.

Idag har jag bakat, städat, tvättat och hunnit med en sväng med Sandra på Birsta. Sandra fyller år idag. Tyvärr kunde inte jag närvara på hennes grillkväll, men jag hoppas på flera grillkvällar så jag får gratta henne riktigt =)

Jag är såå trött att jag orkar tyvärr inte skriva så mycket mer. Ni får ha överseende med det =)


Puss & Kram

Av Veronica - 26 juni 2009 10:16

Min första stora idol, Michael Jackson har kastat in handduken.
Min allra första LP-skiva var såklart Dangerous =)
Jag upptäckte honom, när jag satt på syrrans rum och lyssnade på hennes LP samling.
Detta var alltså första gången som jag ägnade en tanke åt hennes skivor. Innan hade jag tyckt att musik bara skulle framföras utav tjejer och framförallt att musik bara var urtrååååkig. Men denna dag hade jag börjat förändras och nyfikenheten tog över.
Men det skall sägas att jag tyckte att det fanns mycket konstiga skivor. En gubbe som satt på golvet i tajta byxor, överpermat hår, som var jättesminkad (killar ska väl inte sminka sig??) och med ett stort köttben i handen som han var påväg att ta en tugga av. Hallå?? Vilken psykadelisk gubbe är inte det?? kom jag ihåg att jag tänkte. Haha och idag tycker jag att den där psykadeliska gubben är rätt så bra =)
Ni vet nog redan vem jag pratar om eller hur? =)

Tillslut fann jag en LP med en kille som hade världens sötaste bruna ögon, med lockigt långt hår och han var bara sååå gullig. Effekten av honom blev magisk med den kritvita bakgrunden. Jag hade funnit Michael Jackson, skivan BAD. Det slutade med att jag bandade BAD skivan så jag kunde lyssna på kassetspelaren hemma på mitt rum.
När han släppte sitt Black & White album hade jag sparat ihop pengar för att kunna köpa den. Jag var så överlycklig när jag fick hem skivan och jag satt och lyssnade till den ända tills jag kunde alla låtar utan och innan.

Jag vet egentligen inte riktigt vad jag känner. Han var så stor för mig när jag var 7-13 år. Än idag gillar jag hans musik och jag är inte övertygad kring dessa pedofilrykten.
Denna man var fortfarande, trots sina 50år, ett barn. Han blev berövad sin barndom och ungdom, då är det väl inte så konstigt att människan är lite knasig, men pedofil det tror jag inte på. Den dagen då hans barn träder fram och berättar hur deras far var och om det då visar sig att han har gjort både det ena och andra på sina egna barn eller andras barn då ska jag bränna min skiv-samling och läsa besvärjelse över den. Jag kommer att ångra att jag någonsin upptäckte denna artist, men som sagt ännu så finns det inga bevis. Kalla mig naiv om ni vill, detta är vad jag tror.

En samling pengakåta familjer som försökte smutskasta MJ för att kunna stämma honom på mångmiljonbelopp, det är bra grisigt och yngkligt. Jag hoppas att dessa famlijer verkligen mår dåligt över vad de har gjort och skäms över hur långt deras girighet har drivit dem.
Jag skäms när jag vet att det går sådana människor på gatorna, dessa människor som är så giriga att de kan sälja sina barns själar för pengarnas skull.

Om det nu finns något efter döden, så hoppas jag på att få träffa M och få ställa några frågor till honom. Undra om han har sina livvakter med sig där också..... Kanske får man en privat spelning också ;)


R.I.P

Av Veronica - 25 juni 2009 19:51

Solbränd har jag blivit, jag ser ut som en kokt kräft x 10!!! Det gör lite små ont, men som tur är går det över. Jag hittade inte min solskyddskräm igår när jag skulle över till Eva tänkte att; jag tar det försiktigt så går det bra" BULLSHIT!!!!

En timmes promenad i solen gav fina röda ränder efter sport-bh:n. Därefter blev det bad i polen och lite läsning i solen (jag är kung på rim hehe). Då blev det visst röda linjer lite överallt.......smörjer mig mycket en spec. kräm och den är såå skön.


Vad har hänt annars då? Jag kom inte in på utbildningen som jag hade som prio ett, (vilket kommer att föra mig in i datavärldens underbara universum hehe). Det var tungt igår när jag fick beskedet, men efter att ha smält det och stoppat undan det i mörka facket så känns det ljust igen. Jag har ju 5 andra utbildningar (data-utbildningar) som jag vill läsa, så det går ingen nöd på mig.


Köpte en Unique Bra för en vecka sedan. En super bh med bara kupor så att man kan ha bar rygg, bara axlar, u name it utan att breda band ska synas. Låter bra va?? Tyckte jag med, tills dess att jag skulle sätta fast första kupan, då ramlade haken av.....*suck*
Den känns inte så jävla super längre. Jag har nyss insett att man kan göra pengar på allt, vilket också jag ska börja med. En ny revolutionerande produkt som ska passa alla kvinnor och där jag som idésprudlare ska ha min egna modeblogg som alla bara måste läsa för den är så f**ing inne!!! (Jag är sarkastisk nu, jag hoppas att ni förstår det)


Nästa vecka blir det en dag på gatufesten med mina brorsdöttrar, tror att det blir fredag. Lördag efter är det Boda Borg som gäller med stort B. Jag bara älskar Boda Borg. Önskar jag kunde bo där hahaha


Väntar på att min man ska komma hem så vi kan kolla på film. Vi ska se på Wallander Skulden. Det ska bli mycket trevligt.


Puss & Kram

Av Veronica - 23 juni 2009 23:47

Så har midsommar varit, synd att det ska gå så fort. Midsommarafton blev rätt lugn. Vi kom i säng strax efter tolv på natten så vi var väldigt pigg och fräsch på lördag då bränbollen stod på schemat. Okej, alla var kanske inte så pigg och fräsch, men vi gjorde allt vi kunde för att vinna matchen. Vi var sju i vårt var och motståndarna var lite över 20 st. Trots det så ledde vi stort efter två perioder. Tyvärr gick de om oss med fem poäng, men vi ska ändå känna oss stolta. Vi var kraftigt underbemannad och presterade så pass bra!!!


Midsommardagen blev lite längre. Strax efter fyra på morgonen kom vi i säng. Då hade vi varit över till grannarna och stört dem lite hehe.


Nästa vecka kommer min bror ner med sina två döttrar och hälsar på. Jag längtar så mycket.På schemat står gatufesten och Boda Borg. Såklart så blir det lite spontana äventyr också =)


Nu ska jag sätta i mig tee och ett ägg. Är såå hungrig, som vanligt.


Puss & Kram

Av Veronica - 17 juni 2009 18:26

Nu är det inte många dagar kvar till midsommar. Jag vet att det är stor risk för regn, men jag hoppas verkligen att det bli varmt.....Midsommar kommer att firas i djupröra med god mat och härliga vänner.


Ikväll är det tvättkväll...inte så storslaget direkt, men det skall ju göras... annars får man gå med rumpan bar =)


Skall också sätta upp rullgardinen jag köpte häromdagen, men jag drar mig för det. Väggarna håller ju inte, det är poröst trots att det är betong....*suck*


Puss & Kram

Av Veronica - 13 juni 2009 22:35

Laxmacka, kinamat och kanelbulle....det fick jag i mig idag på marknaden. Fick se min bror arbeta och det var mycket intressant hahaha


Har haft en skön lugn dag med god mat och trevligt sällskap. Jag är fruktansvärt trött, tror det beror på den friska luften. Ska ta mig en dusch och sedan blir det sängen.


Puss & Kram

Av Veronica - 11 juni 2009 22:01

Imorgon bär det av till min bror i Råneå och hans familj. Jag har längtat så länge att få åka upp och nu äntligen sker det =)

Idag har varit en lugn dag. Jobbade fram till kl 13 sedan blev det bara soffan då jag hade en djävulsk huvudvärk. Vaknade av att min man försökte komma in, han hade inte med sig någon nyckel, och innan jag fattade vad det var som hände. Jag sov ju så skönt =)

Jag bakade en kladdkaka för att trösta mig själv, för det var så synd om mig när jag hade så ont i huvudet (fantom smärtor hehe ). Jag hittade en "lättare" kaka med mindre fett i, tyvärr var det inte mindre socker. Men jag kände mig inte skyldig efter att ha satt i mig halva kakan hahaha
Det kändes mest bara bra och huvudvärken försvann så någon nytta gjorde kakan =)

Nu ska jag ta och lägga mig och få min skönhetssömn. Det blir en lång dag imorgon med många mil i bilen.


Puss & Kram

Av Veronica - 8 juni 2009 20:35

Veckorna rullar fram, jag hinner int emed mig....snart är jag övergammal hahaha


Idag har jag städat bilen, tvättat den och putsat rutorna......det tog flera timmar och jag är skittrött. Har även hunnit tvätta......

Nu när vi äntligen har fått tillbaka bilen så måste jag ju göra den ren och fin =)


Har just smällt i mig en halv mörkchoklad kaka......borde ta en lång promenad, men jag är såå trött!!


Orkar inte skriva något mer.


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards