Shira

Alla inlägg under juni 2011

Av Veronica - 23 juni 2011 00:20

Vi säljer våra skinnsoffor också.


 

Sofforna bör ses då bilderna är så reflekterande och blir då lite missvisande.

En två och en trea, ifall ni undrar :)


Säljes i befintligt skick.

Av Veronica - 22 juni 2011 23:06

Nu ska vi bli av med lite prylar som vi inte längre använder då de har blivit utbytta mot nya :)

Så är ni sugen på skärm och ljud så fortsätt läs.


     

Har ni några frågor är det bara att höra av er. 
Tillbehören som syns på bilderna följer givetvis med och allting säljes i befintligt skick.


Först till kvarn gäller!! 

Av Veronica - 22 juni 2011 12:58

...om det går som det ska med banken imorgon. Jag tror inte att det är några problem, men så länge inte lånat är i hamn vill jag inte ropa hej ännu.

Hur gick detta till? Ja, efter en mycket förvånande upptäckt av oss själva och efter 2,5 dagars diskuterande tog vi beslutet att köpa en kompis hus. 
Vi hade tänkt oss en gård på landet med gästhus, ladugård och en bit mark på 10ha, men ibland överraskar man sig själv.


Som vanligt åkte vi på en liten hustur, denna gång i Söråker. På vägen ut till Söråker sa jag till Lasse: "Ju längre tiden går desto mer känner jag för b´s hus. Jag vet att det inte är vad vi har letat efter, men jag börjar bli mer och mer intresserad. Den har ju storleken och tomten är ju rätt gigantisk med tanke på att det ligger i ett villaområde". Lasse svarar med "Ja, samma här. Jag har också tänkt så." 
Under bilturen till söråker blev det mest prat om b´s hus och vi såg inte mycket av husen i Söråker. 
Efter 2,5 dagars diskuterande, för- och nackdelar, tog vi beslutet, pratade med b och så var det klart.
Igår tvingade jag mer eller mindre b att låna ut nyckeln för att få gå runt och titta och mäta. Stackarn, han har knappt flytat ut och jag vill bara sätta igång hahaha
Som tur är har han flyttat ut det allra mesta, så jag klampar inte runt där i hans hem och stör. Jag har så kort tålamod. Jag hade kunnat satt igång redan i söndags när vi bestämde oss för att köpa huset, men jag ska behärska mig. Jag ska försöka att inte sätta igång förrän banken har gett oss lån....hmm...det kanske blir imorgon. Tror jag skippar midsommarhelgen för att hålla till i huset isf ;)
Nädå, jag skojjar bara. Jag ska se till att bli klar med det sista i skolan och så ska jag börja skura lägenheten. Borde göra upp en plan över allt som skall göras här hemma och pricka av det allt eftersom.


Men tankarna ligger bara på huset just nu, vad som skall göras både på insidan och utsidan. Och skolan, agil projektledning.....nä, den finns inte i tankarna alls ;)


Puss & Kram

Av Veronica - 8 juni 2011 14:23

Sitter med alla fönster fråndragen på balkongen och balkongdörren står helt öppen. Min lägenhet kokar snart, men jag kan inte hålla mig ifrån att låta värmen fylla hela lägenheten :)

När jag inte kan komma ut till sol och värme får jag låta sol och värme komma in till mig.

Jag måste ta tag i skoluppgifterna, som jag tjatar om dessa uppgifter, men det är lite segt. Mina tankar är på helt andra ställen än i skolan.


En geting tittade nyss till mig här inne, tyvärr gillar jag inte en getings sällskap så jag motade ut den igen.......de är ruskigt feta i år.


Puss & Kram

Av Veronica - 7 juni 2011 21:24

Ja, sommaren är här för att stanna. Det finns liksom ingen återvändo utan bara ljust, grönt, ibland varmt och ibland regn.......långt bort ligger vinter, mörker och kylan.


Vad tänker vi allra mest på om inte hus. Husplanerna ligger i  högsta växeln, men samtidigt känns det som att det aldrig kommer att ske att vi blir husägare. För många bakslag för att tro att man kanske lyckas denna gång. Budgivningarna är i full gång, drömmarna växer och man lever på hoppet för varje dag....

Ja ja, till hösten bor vi i ett hus, antinget eget eller så hyr vi ett så länge.


Idag har jag genomfört en sista ansträngning på en kurs och jag fick godkänt i. Känns mycket bra, konstigt att jag inte har gjort detta tidigare. Då hade jag sluppit kännt stress över det. Man är bra märklig när man vet om hur man ska gå tillväga och ändå så lägger man det åt sidan.


Nu vill jag ut till stranden och ha det skönt i solen. Hoppas på två dagars fint väder, så ska min bleka hy få en chock :)


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards