Shira

Alla inlägg under mars 2009

Av Veronica - 31 mars 2009 14:57

Ja, vårkänslorna börjar hoppa omkring i kroppen på en som en rabies smittad hund beter sig =)

Min första tanke när jag klv upp idag var "ut och gå i solen" Jag var riktigt sugen på att ta en promenad. När jag stod utanför lägenheten och vätnade på min bror kring 12-tiden så insåg jag snabbt att så j**la skönt var det inte. Jag höll på att blåsa bort!! Typiskt, men förhoppningsvis ger väl det med sig snart.


Satt och tänkte här för mig själv ang a-kassan (igen) De har så mycket att göra att vi arbetslösa blir mer än urfattig. Om de fortfarande håller på med utbetalningar till de som blev arbetslös i Januari bör de väl anställa mer folk? Eller hur? Jag menar, det kan ju inte vara så svårt att finna arbetskraft när det är så många arbetslösa =) De får gärna anställa mig. Kan inte tänka mig att man behöver fem års universitetsutbildning för att fatta sådana beslut.


Just nu har jag duschat mina blommor. Ja ni hörde rätt. De var så dammiga de stackars små liven. De blommar ju ibland för mig så då kan jag väl göra något extra för dem. Täkte även plantera om dem så de mår ännu bättre. Kan inte vara roligt att bo i mina fönster med så mycket spindlar och skit som kryper där. Tror jag måste ringa anticimex. De satarna har ju börjat väva in mina böcker!! De får gärna bo i mina fönster så länge de inte bygger bon. Hur får man en spindel att förstå det?? *suck* här har man en drös med hyresgäster och likt förbenat så får man inte in några hyror hahaha


Jag ska sluta tråka ut er.


Puss & Kram

Av Veronica - 30 mars 2009 12:00

Jahapp, då var det måndag igen. Då ska man sätta sig i skolbänken och trilskas med matten =)


Jag har kommit över två gamla fina sago böcker med de klassiska sagorna. De är så fina och jag är så glad. Jag älskar böcker och nu får jag några till i min stora bokhylla. Jag får förhoppningsvis användning för dem i framtiden när man har klämt fram några knodds hahaha


Annars så har helgen varit lugn. Vi har varit uppe i djupröra och bara latat oss. Vi blev blåsta på finvädret så det blev en filmhelg ist. Vi hade tänkt tvinga på oss skidorna och varit ute i naturen, men det snöade & blåste alldeles för mycket.


Nu ska jag ta på mig ansiktet och bege mig ut bland människorna =)


Puss & Kram

Av Veronica - 25 mars 2009 15:55

....äntligen, efter 8 år har jag ny gaddat fast den på min kropp!! Min käre morbror Stig ritade den åt mig för ungefär åtta år sedan och nu fick jag äntligen fingrarna ur =)




Denna är lite suddig, men då syns det vart ialf den sitter =)


Det kändes som att han skar med en skalpell hela tiden. Inte direkt skönt, men det var inte så jävligt som jag trodde att det skulle vara.

Jag och min syster blev tatuerad utav Grim på Sundsvalls Tattoo


Annars har det inte hänt så mycket den senaste tiden. Det är mycket därför som jag inte har skrivit på länge. Till helgen ska vi till Djupröra och bara mysa. Hoppas på riktigt fin väder.


Ikväll lutar det åt utgång med Sandra och hennes kompis. Kanske det kommer upp lite bilder på några fyllekajor hahahaha


Puss & Kram


" Den mänskliga hjärnan är som ett paraply, den fungerar bäst när den är öppen." - Walter

Av Veronica - 18 mars 2009 18:53

Ja du Sofie, man kan tolka det så om man vill ;) hehe den var bra =)

Av Veronica - 18 mars 2009 11:52

Det rycker och känslorna svallar i min kropp när jag läser om AMF-skandalen. Fast inte bara AMF utan om alla företag där dessa högt uppsittande chefer får fantasi summor direkt i plånboken. De sitter på sina feta arslen, höjer knappt ett finger och fickorna växer som smör i solken. Visst, de har utbildning och de har kanske t.o.m kämpat sig upp till toppen, MEN inte alla och finns det någon människa som är värd en sådan lön överhuvudtaget??

"Du är bara avundsjuk för att du inte är rik" eller "Den svenska avundsjukan" tänker nog många, men nu handlar det inte bara om mig utan om hela Sveriges befolkning. Framförallt så pissar & skiter de i våra arbetslösa ansikten. Vi alla som har förlorat jobbet i finanskrisen, som vänder på varje 50öring för att få dagen att gå ihop. Vi som får vänta i veckor på arbetslöshetsersättning pga för många arbetslösa. Vi som kommer att få en hög med betalningsanmärkningar för att vi inte får ersättning som vi är berättigat till. Vi som sliter oss i håret för att hitta ett jobb. Vi som breddar våra kunskaper för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Vad får vi?? Jo, en stor fet röv som skiter oss i vårt ansikte av dessa välbetalda chefer.


"AMF:s sparkade toppchef har en fallskärm på fem miljoner.

Ingvar Skeberg vägrar avstå den.

– Jag måste se till min försörjning, säger han"

Källa: Aftonbladet


Inför ett tak på hur mycket en chef får tjäna vilket medför i sin tur att folk får behålla jobben.

Fallskärm, är det verkligen någonting som absolut måste finnas?? Jag är dock inte insatt i det hela, men jag har förstått att det är något man får som chef vid avgång.


Idag är ingen bra dag.

Jag vaknade och kände att livet är skönt och att allt kommer att lösa sig. Jag har: hälsan, min man och tak över huvudet. När man inser det så är livet bra härligt. Just DÄR skulle jag ha stannat upp. Legat kvar i sängen och inte bry mig om denna dag.

Men inte, jag klev upp och gjorde mig en god smoothie samtidigt som jag sitter i telefonkö till a-kassan. Efter ca 15 min kom jag fram och mitt ärende var att få veta om jag behövde komplettera något för att få min ersättning. Det visade sig att de inte ens hade kollat igenom mina papper. Båda arbetsgivarintygen var utskriven på gammalt underlag och de måste få in nya. Ersättningen ska bli utbetald om flera veckor, inte några utan flera. *suck*

Sedan har jag fått reda på lite uppgifter om ett företag, vilket jag inte kan skriva här, som kapade mig vid knävecken.

Bilen är trasig fortfarande och en vattenskada är upptäckt i badrummet.


Finns det något mer som ska gå emot mig nu?? Vem sa att det alltid vänder??? Här vänder det aldrig!!!! Ja jag vet, jag är riktigt negativt inställd och ser bara svart. Det är en sån dag idag.


Ska väl äta lunch, eller jag kanske ska gå och råna en högt uppsatt chef, kanske AMF förre chef.....han har ju snart 5 mille!!!! ( OBS!! Jag är ej kapabel att utföra ett brott!!!)


Puss & Kram


"Det är lätt att se det vi vill se. Resten blir gärna diffust."

- Ulf B Andersson

Av Veronica - 17 mars 2009 16:00

Jag tyckte det var konstigt att jag hade så få bilder.....men nu hittade jag igen dem =)

Om det är någon som känner att de inte vill att de ska ligga här så får ni höra av er så får jag väl plocka bort dem =)


Fler bilder från Ulvsjön =)


 Vårt nya sängparadis?? Erkänn att det ser bra lyxigt ut =)


 Det sitter faktiskt en strömstare mitt i bäcken ganska långt upp....


 Familjen Lodin


Jubilaren med sin sambo Micke och deras sööta lillplutt Tim


Ja, nu så tror jag att jag har fått med alla bilder =)


Cya 


Av Veronica - 17 mars 2009 15:44

...låter gott va?? Mmmm det var det också. Vi har haft en riktigt skön och rolig helg med mycket god mat, dricka och skratt. Vi firade min kusin på hennes 30-års dag uppe i Ulvsjön i en..... ska man kalla det för bygdegård tro? De som inte vet vart det ligger så åker man till Stöde och sen söderut ca en halvtimme så kommer man till Ulvsjön. Det bor ca 4 familjer där. Lugnt , tyst och skönt med andra ord =)


Jag och Lasse for upp på torsdag eftermiddag. 30-åringen kom upp på fredag =) och sedan for vi hem på söndag eftermiddag. Vi blev ett gäng på 8 pers torsdag och fredag, på lördagen var vi totalt 16 pers om jag inte missminner mig.

På lördagen drog vi ut med alla barn på sjön. Vi pimplade, drack kaffe och solade oss. Det var sååå varmt. Lasse fick napp, men skit fisken drog av linan så vi fick aldrig se den.....så frågan kvarstår, var det egentligen en fisk???


 Tvillingarna! Visst är de söta??

 Här är vi påväg ut för pimpling och solning =)

 Lasse & Leo.....gull hund =)

 Min kusin försöker sig på pimpling ( detta är inte jubilaren)

 Sol sol sol, gissa om detta var skönt!!

 Nyfiken Leo

 Ulvsjön by night

 Ulvsjön by day =)


Tyvärr fick jag inte någon bra bild på jubilaren, alla bilder var suddiga. Men det hindrar mig inte. Jag ska sätta mig och fixa till dem så ska nog dem också komma upp =)


Nu är det dags för bokföringskurs.


Puss & Kram


" Att älska och att älskas är som att känna solen från båda sidorna."

- David Viscott


Av Veronica - 12 mars 2009 11:29

Idag åker jag iväg och kommer tillbaka på söndag. Ville berätta det så ni vet varför jag inte skriver på ett tag. Kommer hem med en hel del bilder (hoppas jag hehe)


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards