Shira

Alla inlägg under december 2009

Av Veronica - 15 december 2009 23:28

Så underbart!! Så mycket ljusare och mysigare med snö kvar på marken. Sitter här inne med min konstiga förskyldning och längtar ut. Hoppas att jag blir återställd väldigt fort. Vill vara frisk när man ska åka runt och hälsa på alla goa människor under julen.

Lasse tog och gjorde varm choklad och grillad banan med mörk choklad i stoppad tidigare ikväll. Gissa om jag blir bortskämd.....det var så gott. Huvudvärken släppte lite efter det ialf =)

Annars händet det inte så mycket just nu. Ligger mest under filten och sköter om min förskyldning.

Puss & Kram     

Av Veronica - 14 december 2009 21:24

Stora fina flingor dalar ner över vår stad. Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar när jag vaknar imorgon. Börjar bli lite trött på den trista gråa ton som inte vill ge med sig. Solen har knappt visat sig de senaste veckorna och snön har lyst med sin frånvaro. Hoppas att det vänder nu =)

Sitter här med min halsont och huvudvärk. Tycker lite synd om mig själv haha
Som tur är går det över.....men aldrig tillräcligt fort.

Börjar bli rätt van vid det brummande ljudet från badrummet. Längtar så till min egen dusch. Snart har vi haft fläkten i en vecka....då är det minst en vecka kvar jiihaa!! Lovley!!

Jag fick nyss ett nytt smeknamn av min man för att jag sitter här och bloggar....Brunett-Berit......hmm, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Han försökte jämföra mig med Blondin-Bella först, men han insåg fort att det inte gick alls, så då blev det Brunett-Berit....man kanske ska ta patent på det namnet om ingen annan redan har det hehe

Nu ska jag ta mig en välförtjänt kiwi och ägna mig åt 2½ män

Puss & Kram

Av Veronica - 13 december 2009 23:10

Det var ett bra tag sedan jag uppdaterade min blogg.....kanske bäst att börja med det nu =)

Jag har fått mig ett extra jobb så studieinkomsten (eller vad man ska kalla den) blir lite högre. Vilket har medfört att jag har jobbat som en galning den första månaden för att vara med och ställa iordning butiken innan den öppnades. Nu rullar julschemat på som det ska och ledigheten kantas av trevliga studier. Känns skönt att ha lite att göra på dagarna när man inte har skola att sköta. Slipper sitta hemma och glo sönder datorskärmen ;)

I helgen har vi varit i Djupröra och haft en trevlig helg. Det blev god mat & dryck, choklad i massor och glögg. Jag har även jobbat, men det har gott bra att åka mellan Djupis och Birsta, trodde det skulle vara en aningens drygt men det gick ju alldeles galant.

   Choklad!!!! ;)

Har provat min nyinköpta systemkamera i helgen. Det är så sjukt roligt! Nästa gång jag blir ledig från både jobb och skola skall jag sätta mig och redigera lite i PS =)

Vi lever just nu i ett konstant brummande från badrummet. Vilket kan störa ens nattsömn. I onsdags kom hantverkarna och rev ur vårt badrum. Äntligen får vi ordning i badrummet, tänkte vi. Vi hade även den inställningen att det inte skulle ta så lång tid att torka ur den lilla lilla vattenskadan. Kanske två, max fyra dagar. "Ja, då får den gå i minst 14 dagar, då återkommer vi och gör en ny fuktmätning" What??! Så gick det med vår inställning om ett nytt badrum innan jul hahaha
Nu blir det duschen hos närmaste vän och en ranglig toa med hinkspolning.

Längtar till den 27:e dec, då blir det en liten roadtrip till Råneå för att hälsa på min bror. Ska få umgås med mina underbara brorsdöttrar och deras goa katt, kan det bli bättre?

Nu blir det en vitaminbomb mot den dryga förskyldningen sedan sängen för att sova bort eländet. Hoppas på att förskyldningen släpper till onsdag så jag får jobba igen.

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards