Shira

Alla inlägg under november 2010

Av Veronica - 26 november 2010 14:31

Det som hände inatt är så komiskt att jag måste bara dela med mig av det. Jag har en liten egenhet att prata i sömn eller sätta mig upp i sängen och plocka på täcket eller andra konstigheter. Däremot är jag aldrig uppe och går i sömnen, som tur är!!


Min man får vara med om mycket galna saker när det kommer till mina nattliga bestyr. Oftast skrämmer jag livet ur honom med skrik och stora viftarprogrammet med armarna. Det händer inte så ofta utan det sker då jag är som mest stressad. I natt påvisar att jag tydligen har gått in i stressmode. Lasse var inte hemma, så denna gång skrämde jag ialf inte honom haha


Jag har lite svårt att komma till ro när jag är ensam, vissa gånger går det bra och andra gånger kan jag inte lägga mig förrän vid 2-3 på nätterna. Igår var en sån lååång natt. Släckte lampan vid 2.15 tiden, somnade direkt och 2.37 åstadkom jag ett rejält blåmärke på min svank......??!


Jag kommer ihåg känslan att jag tar mig ur sängen med en ruskig fart, fast jag håller mig nära sängen.....och innan jag har fått ner båda fötterna, hukar och gömmer mig vid sängen, så slår jag i ryggen i sängkanten. Bara på ett litet ställe. Jag blir alltså väckt av smärtan i ryggen samtidigt som jag märker att hela kroppen är påväg ur sängen. När jag har landat och jag "gömmer mig" så uppfattar jag vad jag har gjort och hoppar lika snabbt upp i sängen igen, tänder lampan och skrattar åt alltihopa.

Allvarligt talat skulle jag ha velat haft detta på film. Fy **n vad komiskt det måste ha sätt ut. Hjärtat rusade på mig som en galning och jag vet faktiskt inte vad som fick mig att bli så rädd att jag skulle gömma mig. Det blåste ju rejält i natt och kanske small det till någonstans utanför (vår lägenhet tar in alla ljud utifrån, oftast låter som att bilar och traktorer åker igenom sovrummet) eller så hade jag en mardröm. Jag kommer dock inte ihåg vad jag drömde men jag utesluter det inte. Berättade för mamma och jag trodde aldrig att vi skulle sluta skratta.


Kom även att tänka på när jag var liten, kring 7-8 år, var jag väldigt aktiv på nätterna. En gång gick jag in i garderoben och lekte indian...mamma klev upp och frågade vad jag gjorde och fick till svar att jag var indian....hon fick då leda mig tillbaka till sängen. En annan gång klev jag upp ur bäddsoffan i stugan, gick in i köket, bockar mig ner och slår pannan i diskbänken, gnyr till, vänder mig om och går och lägger mig....hallå?? Varför gör man så?? Hahahaha

En annan gång vaknade jag mitt i en kullerbytta ur sängen. Jag vaknade när jag stod på nacken och kände kroppen tippa över sängkanten, och landade på rumpan på golvet. Då var jag lite lätt förvirrad hahaha (känns lite osm i natt faktiskt...fast utan kullerbyttan hehe)

Tur att jag inte går i sömnen längre, däremot så verkar jag hoppa ur och i sängen på en tiondelssekund hihi.


Ja, inte nog med att man har träningsvärk efter träningen i måndags, man ska även ha blåmärken på svanken hahhaha


Ja, då vet ni vad jag har haft för mig i natt ;)

Puss & Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards