Shira

Alla inlägg under februari 2011

Av Veronica - 28 februari 2011 13:47

Idag är en riktigt härlig dag. Jag önskar jag kunde vara ute, men skolan går före idag. Måste bli klar, det är inte så mycket kvar så det skulle vara skönt att vara ledig innan exjobbet går igång.


Såhär har jag det när jag har paus från skolarbetet :)


  

Det är underbart varmt i vårt extrarum.....sååå skönt :D


   Det droppar från taket.....snart är all snö borta ;)


Lite avkoppling mellan uppgifterna får man ta ;)


Puss & Kram  

Av Veronica - 23 februari 2011 20:02

Idag hann jag med bokrean som började klockan 7, en timme innan min tenta skulle sätta igång. Lite stressad hahaha Tog 4 böcker bara för att utnyttja kupongen "köp 4 betala för 3". Tog två som såg riktigt bra ut och en bara för att jag skulle få den gratis hehe

En bok köpte jag åt mamma, så en bok var ju redan utvald innan jag åkte dit.

Nu ikväll när gick igenom mina böcker så visade sig att jag har hittat klockrena ämnen som jag verkligen älskar. Så jag har lite svårt att slita mig ifrån mina nyinköpta böcker :D


Förra veckan köpta jag boken Hästmannen, mest för att få ta del av de vackra bilderna som finns i boken och få lite inspiration vid fotograferandet. Det visade sig att boken innehöll otroligt mycket livsglädje, lycka och ett underbart men slitet liv. Har ni möjlighet att läsa den så gör det. Ialf kolla i den, se på bilderna och läs lite här och lite där. Ni kommer att bli berörda.


 Bild lånad från google.


Av Veronica - 22 februari 2011 20:05

Glöm inte bort denna sida!!


Finns även tävlingar varje månad där man kan vinna filmer :D


www.asters.se

Av Veronica - 22 februari 2011 14:49

Har en tenta tidigt i morgonbitti, men känner mig totalt omotiverad.Orkade inte kliva upp 7.30 idag utan drog mig till 10.30 bara för att....ingen anledning utan bara ren lathet. Hatar dessa dagar.....förstår inte vart orken tar vägen. Just nu vill jag att skolan ska vara över så jag får börja jobba. Jag längtar efter ett jobb så mycket att jag blir galen snart. Ska sätta mig imorgon efter tentan och uppdatera mitt cv och skicka ut till företag och hoppas på att någon nappar fort. Skulle vara roligt om man fick börja jobba innan skolan är klar. 


Härligt väder är det också.....snö, kallt och en aningens sol. Precis vad man behöver nu när det är slutet på vintern och sommarlängtan är som störst. *Suck*........


Ja, nu har jag fått gnällt av mig lite.....ska väl återgå till tentaplugget.


Ett litet charmtroll bjuder jag på


  

Av Veronica - 20 februari 2011 15:40

I onsdags åkte vi ner till Lasses moster i Stockholm. Lasse hade skola i Nyköping mellan torsdag och fredag så jag hängde med för att shoppa lite. Fast det blev verkligen lite shopping. När jag väl hittade något så blev jag för snål. Märkligt, ett tecken på åldrande kanske ;)


Däremot tog vi en tur på etnografiska museet på fredag eftermiddag. De har en vodou utställning som var mycket intressant. Trodde att jag skulle få mardrömmar då deras dockor var bra läskiga, men jag klarade mig. Jag har aldrig tyckt om dockor och speciellt inte dessa som hade riktiga människoskallar.....


Puss & Kram

Av Veronica - 12 februari 2011 14:14

Fast den gömde sig när vi kom ut hahaha. Hela förmiddagen var det fint och efter att vi hade packat väskan med kaffe och hårdbrödmackor med stekt strömming, så försvann den.
Som tur tittade den fram lite när vi satte oss för att avnjuta vår lunch :D


 

 

 

Ja, vi satt faktiskt i skoterspåret.....vi kom inte längre än så ;) 

Vi ska iväg på andra äventyr ikväll så vi kunde inte ta oss ända fram, men ett gammalt skoterspår fungerar ju också bra som rastplats :D

Av Veronica - 11 februari 2011 16:51

Ikväll blir det tacos och På spåret. Jag får ju inte välja utan snällt se på svt, om jag inte lyckas locka med Halo ;)


Fick för mig att baka något snabbt till ikväll och snubbalde över ett mycket trevligt recept på sega chokladmuffins som ska påminna om kladdkaka. Receptet var mer eller mindre kladdkaka hehe


Så här är resultatet efter totalt 20min arbete;


  


  


Läääängtar tills jag får sätta tänderna i dem :D

De som har florsocker på sig har en liten överraskning innuti iform av en mörkchokladbit. Mums!!


Trevlig fredagkväll på er!!

Av Veronica - 6 februari 2011 17:43

Vilken underbar dag det har varit idag. En promenad ute på deltat med kameran i högsta hugg var dagens höjdpunkt. Anledningen till att det var dagens höjdpunkt beror på att så fort vi kom hem somnade jag och sov i 1,5 timme hahaha

Totalt slut. 

Jag somnade på vår inglasade balkong och där var det 24 grader varmt :)


Hela heögen har varit rätt lugn. Igår var vi hemma hos Lasses syster och hennes sambo. Middag och hockey stod på schemat. Timrå tog poäng, bara det är ju fantastiskt ;)



  


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards