Shira

Alla inlägg under september 2011

Av Veronica - 21 september 2011 13:58

Man upptäcker att man är otroligt bortskämd med 100 lina direkt i lägenheten. ADSL som vi har nu i huset är på 24 och gissa om allting tar längre tid. Jag trodde faktiskt inte det. Hålla tummarna på att jag blir klar med mina studier snart så jag kan sätta igång och arbeta, vilket i sin tur betyder mer money = högre hastighet på ADSL. Snacka om stora problem haha


Skolan går lite trögt, inte så att jag inte vet vad jag ska göra utan allting finns i huvudet, men jag ha ingen motivation.
Jag har planer på att fördjupa mig inom kravhantering, då får jag möjligheten att träffa kunder och sitta vid datorn. Nu väljer jag inte krav bara för att träffa kunder, utan kundservice är som pricken över i:et. Krav är den del i systemutvecklingen som jag finner snäppet intressantare än de övriga delarna och då är mitt intresse för alla delar jättestort. Men det är nog en fördel att fördjupa sig innan man beger sig ut i arbetslivet.


Förkylningen sitter där den sitter. Har fått en irriterad hosta som i sin tur ger mig kraftig huvudvärk. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att slippa skiten.


Ska ta och baxa mig in till soffan med bärbara och försöka avsluta när sista kursen.


Puss & Kram

Av Veronica - 20 september 2011 21:29

Hela dagen har jag spenderat i soffan, inte för att jag var lat och bekäm utan för att jag är sjuk. Trodde jag skulle klara mig ifrån förkylningen men ack vad fel jag hade. Skulle ha jobbat idag, hade verkligen behövt den arbetspasset men tyvärr så fick jag ligga i den bekväma soffan hela dagen. Skönt? Inte det minsta. Från 12-16.30 försökte jag ta mig in till sovrummet för att lägga mig och läsa. 4,5 timme innan jag tog mig in. Hann läsa i 5 min sen somnade jag. Försökte sova på soffan men dum tv:n hindrade mig. 
Solen sken in på mig och då önksar man att man kunde gå ut och njuta av hösten.


Hoppas på att jag är bättre imorgon. Har lite att stå i innan torsdag och fredag. Vill verkligen inte ställa in skolan för tredje gången.


Hade tänkt skriva lite om två böcker som jag har läst ut, men tyvärr är energin slut igen. Måste lägga mig.


Puss & Kram 

Av Veronica - 15 september 2011 22:14

Nu så är det klart. Jag hade tänkt mig två hyllor, men så blev det inte. Jag ska ju ha ett badrumsskå ovanför handfatet, så allt som inte ligger i korgarna ska vara i badrumsskåpet (och då känner jag mig nöjd med en hylla).


Så här såg det ut senast....

     


och så resultatet.....

 

Känns lite öppnare nu än när dubbelskåpet satt där. Hoppas på att hitta ett snyggt badrumsskåp så får jag bort alla småprylar som stör :)


Puss & Kram

Av Veronica - 2 september 2011 10:51

....det kan vara att komma igång ibland. Jag sitter på två inlämningsuppgifter som inte tar mer än 5 timmar totalt att göra, men ändå har jag så svårt att komma igång. Visst, det är mycket här hemma som stör men jag kan ju ägna all min uppmärksamhet till det om jag bara fixar undan skoluppgifterna. Så svårt.....


Häromdagen tog jag och städade upp i tvättstugan. Vi ska putsa väggarna och lägga klinker där under hösten/vintern, så det blir fräscht. Jag har planerat att kasta bort den befintliga bänkskivan och underskåpet som bänkskivan ligger på och flytta in "hobby" rummets underskåp och bänkskiva istället. Den är så mycket fräschare och finare att den blir tvättstugemöbel. Ska dock sätta in den under andra fönstret för att få upp tvättlinor rakt över rummet.
Men mycket annat måste fixas i tvättstugan som alla vattenledningar måste sättas fast, kanske en del t.o.m bytas ut. Fixa proppskåpet (tur att vi är elektriker båda två ;) ). Ja, allt det där som inte är lika roligt att fixa till haha

Som det syns på bilderna så har de tidigare ägarna (innan Björn bodde där) börjat klätt väggarna med plattor. Tyvärr har de använt sig av träreglar direkt mot ytterväggarna, vilket man inte få ha i en källare. Inget organiskt material på ytterväggar i källare. Bakom plattorna är väggen slammad, men jag antar att man kan lägga puts på det ändå.

  Ja, så här ser det ut.


   Där är bänken med bänkskivan som ska bort. Där ska tvättmaskinen och torktumlaren stå istället.

   Både frysboxen och garderoben ska kastas. Där ska den nya "hobby"-rummets bänk stå. Som ni ser finns det några tvättlinor upphängda, men jag vill alltså ha dem hängandes från väggen bakom garderoben och raktöver rummet.

   Öppningen till fd bastun. Den ska sättas igen och jag vill nog sätta upp en hel del hyllor där.

  Denna bänk ska alltså in till tvättstugan. Riktig bänkskiva och djupa skåp. Tror att det kan bli bra.

 

Så vi behöver inte vara orolig för att inte ha något att göra här under hösten/vintern. Jag håller tummarna på att alla små projekt som vi ska hålla på med låter tiden flyga iväg så våren kommer ruskigt fort. Vill njuta av min trädgård från tidig vår och så vill jag sätta igång med att spöna om huset och måla om :D

  


    Måste bara visa hur nära våra bokhyllor inte fick plats i gillestugan. Vi fick trixa in dem lite. Men det gick :D 



Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards