Shira

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Vargaktivister

Av Veronica - 14 januari 2011 17:50

Jag är inte varg-hatare och heller inte varg-aktivist. Jag älskar vargen men däremot förstår jag att man måste skjuta undan varg för att det inte ska bli inavel. Helt naturligt är det så. Vår vargstam är inte så stor vilket ökar risken för inavel. Vargstammen är däremot rätt stark om man jämför sen några år tillbaka. Jag hoppas att de importerar varg som de har pratat om för att vargstammen ska få nytt "blod" och bli ännu starkare.


Jag älskar vargen och något mer vackert djur i våra Svenska skogar får vi leta efter. Jag älskar alla djur, men just vargen ligger mig varmt om hjärtat.


En liten länk till aftonbladets artikel om varg-aktivister;


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8408750.ab


Det där är läskigt när de är extrem åt antingen det ena eller andra hållet. Så mycket otrevligt kan komma att hända då....inte bra


Puss & Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards