Shira

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Veronica - 20 februari 2010 13:31

Oj vad härliga kommentarer jag får!! Mycket intressanta synsätt och vinklingar... me like!! Kanske är inte människan påväg att tappa fotfästet, detta visar på att det finns de som bryr sig.
Ja, som ni kanske förstår så är jag ute efter att få igång er, vilket jag har lyckats med =)
Yttrandefrihet är viktigt och mycket därför skriver jag som jag gör. Era kommentarer påvisar intresse för det som händer omkring oss, vilket är skönt. Det som är intressant är att ni balanserar stark på gränsen mellan yttrandefrihet och fakta. Att tycka och tänka, yttrandefrihet, har till stor del grund i fakta, men desto mer tyngd i information. Information är som ni kanske vet, inte beroende på fakta utan information är allt som vi kan uppfatta och ta del av och även hur vi tolkar informationen.

Nu kan jag inte hålla mig utan jag måste ju bara få säga en sak till och det har ingenting med Carola personligen att göra att göra.

Källkritik och att vara källkritisk är otroligt viktigt, det vet jag också. Vad aftonbladet skriver är oftast 10 % sanning och resten bull shit. Sedan att de just råkade snubbla över Carolas PR för en stödgala åt Haiti och sedan snurra till det för att försöka visa hennes dåliga intensioner visar även på dålig journalistik. Min baktanke med förra inlägget (Carola inlägget) var att skapa tanke, vilket jag lyckades med =)
När aftonbladet skriver en sådan artikel reagerar folk så som jag skrev, varför? Jo, är man inte källkritisk sväljer man allting med hull och hår. Era reaktioner visar att det finns,tack och lov, forfarande många som tänker ett steg längre. Sedan att det kanske beror på att ni håller av Carola och vill skydda henne, då har inte det något med källkritik att göra, endast den känslomässiga relation till Carola. Men det är oviktigt, det viktiga är att säga ifrån och framhålla sina egna synpunkter.

Att sedan börja blanda in Bibeln och vad som står i den, där kommer källkritiken in. Mer vill jag inte yttra, man får sätta sig in i vad källkritik betyder och skapa sig en egen uppfattning, vilket är det absolut viktigaste för en individ.

Så mina kära vänner, tyck som ni vill, tro som ni vill och dela med er av era tankar.

Jag är glad att ni ialf reagerar och vill dela med er av era åsikter =)

Ovido - Quiz & Flashcards