Shira

Alla inlägg under maj 2009

Av Veronica - 19 maj 2009 17:51

Jag kom just på vilken dröm jag hade inatt. Jag hoppas att det är en sann-dröm =)

Jag drömde att jag var på skansen med Sandra och lyssnade på någon konstig artist. Helt plötsligt blev Sandra  uppdragen på scenen för att uppträda. Samtidigt kommer Mikael Persbrandt fram till mig och började snacka!!? Sandra kommer framrusande och kräver att få knäppa kort med honom, mig och hon själv. Hela tiden knuffar hon ut mig ur bild, men tillslut så blev det kort med alla oss tre på. Hahahaha gissa om den drömmen var bra sjuk!! Och Sandra, nåde dig om du gör så i verkligheten ;)


Nu sitter jag här och drar i mig en smootie inför kvällens afro-dans. Det ska bli riktigt skönt att få röra lite på sig.


Puss & Kram

Av Veronica - 19 maj 2009 11:53

Nu har jag sovit nästan 12 timmar och jag är så trött att jag skulle kunn aomna över tangentbordet. Vid 08.30 var första gången jag försökte kliva upp, men mina ögon vägrade öppna sig. Sedan har jag hållt på så ända till 11.30 Vad är felet??


Ska ta mig en uppfriskande morgondusch nu. Hoppas på att det hjälper ialf.


Puss & Kram

Av Veronica - 18 maj 2009 23:11

klockan 23,11 på en måndag kväll?? Jag är faktiskt riktigt trött, men känner ändå inte för att sova ännu. Det är som roligast på kvällen =)


Jag har en hel del planering framför mig, tyvärr kan jag inte säga vad det handlar om, men under nästa år får ni veta =) Det handlar inte om mig, så låt inte er fantasi dra iväg med er hahaha


Jag har tagit tag i min konditionsträning nu. Kan man köpa karaktär?? Skulle behöva lite sånt nu ;)

Det är så mycket som jag vill göra, men jag vet inte i vilken ände jag ska starta *suck* och när jag väl börjar med något så lägger jag ner för att mina tankar flyger iväg på andra ställen. Livet är inte så lätt.


Känner att min hjärna arbetar långsammare och långsammare....som en dålig uppkoppling och spelen laggar. Allting laggar för mig hahahaha


Jag ger mig!! Min kropp har vunnit idag igen!! Jag ska sova, helt klart. Hur ska jag annars orka byta däck på bilen imorgon??


Puss & Kram

Av Veronica - 16 maj 2009 23:04

I torsdags var jag hos Sandra på middag och lite gott dricka till :D 

Vi var på ett sånt party humör att vi gick ut på krogen. Det slutade med efterfest hos några killar och vi kom väl i säng vid 5-6 på morgonen. Ca 10 timmar senare var jag på Grand Hotel och hade en liten sketch med min man och min svägerska. 24 timmar fullt med ös!! Jag har haft det sååå underbart roligt. Och jag känner på mig att det kommer att bli många sådana kvällar minst ett år framöver ;)


Just nu så gör jag inte så mycket. Har tänkt gå och lägga mig. Ska upp imorgon och ta en liten joggingrunda. Med liten menar jag en sådan som man bara orkar när man har noll kondis hahaha


Puss & Kram

Av Veronica - 15 maj 2009 11:51

Igår kväll åkte jag upp till Sandra & Johan för en mysig middag med tillbehör. Vi hade det mycket roligt och trevligt. Det slutade med att vi gick ut på krogen i Härnösand. Det händer inte så mycket på en torsdagskväll i härnta, men jag, Sandra och Lina drog upp stämmningen till max =)

Jag kom i säng vid 06-tiden imorse och ska nu strax åka ner till sundsvall på Grand hotell Clarion för att underhålla lite. Det är så spännande och pirrigt =)


Annars har det inte hänt så mycket. Livet rullar på =)


Puss & Kram

Av Veronica - 12 maj 2009 10:18

....har jag just nu. Det finns inget spännande att skriva om och jag kommer heller inte på något spännande att göra. Konstigt, det är så fint väder idag. Tänkte ta en promenad, men mina skor är borta?! Mycket märkligt. Jag kan inte ha dem på så många fler ställen än i lägenheten.


I helgen som var hade Lasse fest. Vi hade det så trevligt med god mat & dricka, tillsammans med våra härliga vänner. På lördagen var vi på inflyttningsfest i Matfors. Jag var tyvärr fyllechaffis, men jag hade det roligt ialf ;)

God mat, mycket människor och många nya ansikten. Det är bland det rolgiaste som finns.....att träffa nya människor.


På torsdag ska jag hem till Sandra på middag och lite vin. Jag längtar så mycket. Vi ska ha det så trevligt. Vi har även stora planer på framtiden, så det blir till att planera.


Annars så har det inte hänt så mycket. Jo visst ja, a-kassan har nu äntligen fixat till det med ersättning. Det konstiga var att de tog Lasse före mig, trots att han blev arbetslös en månad efter mig. Och då har jag haft alla mina papper iordning och på plats sedan i mitten utav mars. Jätte konstigt, men skönt är det ialf att det har löst sig. Lasse har även fått jobb från och med idag. Det börjar äntligen ljusna lite smått =)


Nu ska jag dra mig ut på promenad, kom på att jag har ju en till uppsättning joggingskor hahaha


Puss & Kram

Av Veronica - 3 maj 2009 20:04

Nu kan jag även bocka av Karlstad på min reselista =)

Vi hade en underbar helg med mycket sol och en hel del massa tokerier. Jag körde moppe, bakade tunnbröd (snarare kavlade ut degen), drack varm oboy med mintu (trots värmen) och lata dagar.

Tack Anders för att vi fick komma ner och våldgästa dig i så många dagar, vi hade det såå roligt.


På onsdag kväll anlände vi till K. Det blev rätt sent så det blev inte så mycket gjort då. På torsdag så traskade vi runt i city och jag blev riktigt förtjust i staden. Det blev både lunch och mjukglass (årets första!! ) innan det bar hemmåt igen. Vi fräschade till oss och åkte iväg på majbrasa. Vid midnatt fick jag och Sandra nog, då vi trodde att vi skulle frysa ihjäl hahahaha

Fredagen innebar mycket sol!! Jag och Sandra bar ut en utav madrasserna på gräsmattan, solade och pimplade en hel del vin. Vi hade det såå mysigt. Anders & Johan hämtade mopparna under tiden och underligt nog tog det några timmar innan de var tillbaka. Inte grät vi då vi hade det så skönt hihi. Lasse fick snällt sitta på bänken brevid oss, inga karlar i sängen tack :P

På kvällen blev det tunnbröd bak. Som sagt, vi kavlade ut degen. Mona var den som stod för bakningen. Tack för att vi fick vara med!! Baka i en riktig bagarstuga, det händer inte varje helg.

Sedan drogs det igång med fullt hus, dricka och dans. Oj oj oj, vilken kväll. Det var så roligt. Det kom dit en drös med människor och alla lät som Anders?! Värmländska är väl en bra mysig dialekt.


Jo, jag har lärt mig en sport på Å......detta skall sägas på värmländska och en mjukt rullande R.

-Årally

Jag höll på att garva läppen av mig.


Nu sitter jag här och rullar tummarna. Måste säga att det blev så konstigt tyst och lugnt efter att ha delat nästan 5 dagar med 4 personer.


Nu blir det film och mys.


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards