Shira

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Veronica - 26 december 2010 19:43

Ja, så låter det väl hos nästan varje person när ett nytt år närmar sig. Man sätter lite extra höga förväntningar på sig, man ska fixa nytt jobb, gå ner i vikt, äta nyttigt, organisera sig, starta ett nytt kapitel osv osv. förändrignarna är många.


Ni känner igen det? Jag faller för det varje år och vid denna tidpunkt så inser jag hur jag har misslyckats med mina "mål" som jag la för c:a ett år sedan. Hur kommer det sig? Varför ska man lägga löften? Vem kom på det? Är det så att när ett nytt år nalkas ska ett nytt liv inträdas? Jag vet inte, men jag faller för det och analyserar sedan sönder det när jag inte har nått målen.


Så, nu har jag åter igen lagt nya mål för året 2011, fast jag egentligen inte vill så har jag gjort det omedvetet....märkligt. Däremot har jag gjort en förändring i nyårslöfterna denna gång. Jag ska inte berätta för någon om vad jag har tänkt mig. Inte ens prata om något jag har planerat. Kanske kan jag hålla på mina mål om jag inte diskuterar dem högt. Då har jag all möjlighet att allteftersom anpassa målen utefter händelser och tid.


Kanske kommer ni att under 2011 märka skillnad eller kanske inte. Hur som helst kommer det inte att märkas verbalt förän året 2012 ligger runt hörnet.


Julen har dragit förbi med allt vad det innebär. Vi har haft en otroligt härlig helg med våra nära och kära. Många skratt och tokerier :D


Jag och Lasse hade lite svårt att vänta till julafton (som varje år) innan paketen öppnades så kvällen innan hade vi vår lilla julafton. Jag fick en jättemysig morognrock, pyjamasshorts och stickade långa strumpor. Gissa om jag har struttat runt i den munderingen hela helgen :D


God mat, godis i massor, julmust och kärlek har kretsat runt mig i massor och jag har njutit varje sekund. De nära som har gått bort under året har funnits med i mina tankar hela julen. Tänk vad det är så otroligt märkligt att göra allting för första gången utan dem. Det är påfrestande och gråten sitter som en stor klump i bröstet. Jag är mycket tacksam att ha mina älskade släkt och vänner omkring mig när det är som allra mest jobbigast.


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards