Shira

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Veronica - 22 mars 2010 15:57

Dag Klackenberg säger under en presskonferens (när framkommer inte, men jag antar att det är idag, måndag) citat: "Vi står inte så långt ifrån varandra. Sen har vi en samsyn om att strejk och lockout är en stenåldersmässigt sätt att lösa saker på" (Vi är alltså facket, så han menar Svensk handel och facket).


Dag Klackenberg är VD i Svensk Handel......och att han tycker så det förstår jag, men tycker verkligen facket likadant??


Att strejk skulle vara stenåldersmässigt kanske är sant, men vilket mer effektivt sätt att lösa problem på finns? Jag kan inte se, ialf just nu, ett bättre sätt att lösa det på. Jag vet vart pengarna ligger och inte är det hos oss arbetare....


Vet ni om någon modern ny lösning får ni gärna komma med dem....jag är alltid öppen för nya tankesätt.

Ovido - Quiz & Flashcards