Shira

Alla inlägg den 3 mars 2010

Hus

Av Veronica - 3 mars 2010 23:05

Jag är så glad att detta program har startat. Då vi själva går i husköpar tankar och husbyggar tankar så tilltalar detta program oss, för man lär sig något viktigt av det, speciellt när man inte är så insatt. 
Jag önskar av hela mitt hjärta att detta med fuskbygge inte ska ske överhuvudtaget och mina tankar finns hos dessa familjer som har blivit så hårt drabbad.


Ur programet Fuskbygge på tv4 har jag idag lärt mig att vara mycket noga när det gäller att bestämma vilken firma som skall kontrakteras för ens bygge. Att kolla upp allting från kronofogden till referenser och framför allt; Aldrig någonsin komma överens med en firma om att betala innan något är klart.


Om vi har tur står vi med ett eget hus till sommaren och med det huset kommer en hel del renoveringar att behöva göras. Mycket kan vi klara av själv, men vi kanske kommer att ta in någon firma för någon renovering och då vet vi vad vi ska kolla efter.
Den vanliga Svenssons bör veta det allra viktigaste för att inte bli lurad och det hoppas jag att vi får veta genom detta program.


Nu låter det som att jag höjer upp detta program till skyarna, men jag har inte kommit över något som liknar detta och därför kommer jag att rikta mig mot dem tills fler syns på marknaden.


Hämta in all information om ert bygge ovasett vad det än gäller. Då har ni en bra grund att stå på innan ni beslutar er för något och blir ni osäkra gå på den känslan.

Och en bra start är att finna information på www.hemmakanalen.se

men sök också efter annan information via sökmotorer och länkar, man vinner i längden på det.

Av Veronica - 3 mars 2010 21:45

Sitter och ser på tv4:s nya program, fuskbyggarna. Jag tycker så synd om dessa familjer, vilka hemska situationer dessa familjer sitter i.

Ni som har hus och ska bygga om, eller om ni har tänkt bygga hus, läs mer om tips & råd på www.hemmakanalen.se

Och leta så mycket information som möjligt innan ni drar igång något.

Av Veronica - 3 mars 2010 14:29

Vi har hittat ett hus som vi så gärna vill köpa. Allt gick bra, damen gillar oss, banken godkände lånet, inga andra intressenter till huset......men mäklaren glömde berätta historien bakom damens försök att sälja huset. Vi la ett mycket lägre bud för att börja förhandla om priset. P.g.a att vi båda är studenter så känns det bättre för vår plånbok om vi kommer ner i pris.
Det som vi inte visste var att damen hade ingen som helst tanke på att gå ner ännu mer i pris. Huset har varit ute till försäljning i nästan ett år och damen har sänkt priset på huset ofantligt många gånger. Så nu när vi beslutar oss för att köpa huset så lägger vi ett lägre bud. Damen blev inte glad och drog tillbaka husförsäljningen. Hon bestämde sig för att fortsätta hyra ut huset till herrn som bor där just nu.

Blåst på godiset!!
Hade vi vetat om detta hade vi sagt att vi tar huset för den summan hon villa ha för det.
Vi har ju fäst oss vid huset och har så svårt att släppa greppet. Frågan är nu, ska vi kontakta damen för att förklara för henne hur det ligger till och för att förhoppningsvis få henne att ändra sig igen och låta oss köpa huset, eller ska vi bara ge f**n i det? Tänka att det är inte meningen att vi skulle köpa det huset och att det kommer ett mycket bättre hus?

Gissa hur ledsen jag är över detta. Det känns osm att jag har förnärmat damen genom att lägga ett skambud.....men vi visste ju inte.

Av Veronica - 3 mars 2010 14:15

Om ni trodde att jag hade lagt ner så har ni fel =) Jag har haft sjukt mycket att göra så jag har prioriterat bort bloggen och annat smått och gott.


Har ni läst detta? http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/03/mars-1-2010-svenskt-naringsliv-forsokte.html


Sitter här och ser på all snö som ligger på marken....det känns väldigt långt till sommaren. Undra hur mycket vatten det kommer att rinna på gatorna innan allt är upptorkat? Det kommer med stor sannolikhet att bli många blöta fötter i vår ;)


Har suttit och svurit över bokus i några dagar. Jag la en order i början på februari, den 18 feb fick jag bekräftat att försändelsen hade gått från dem och sedan har det varit tyst. På DHL finns ingen som hittar min order trots ID nummer och ingen på bokus vill prata med mig. Stressmoment!!! Jag är i stort behov av böckerna då jag har skoluppgifter att bli färdig med, och jag trodde såklart att jag skulle få böckerna i tid om jag beställde 1 månad innan.
Som tur är har jag fått böckerna idag....skönt. Men om jag handlar från Bokus igen är tveksamt. Kanske böcker som jag inte är så stort behov av. Jag kommer inte att lägga en order på skolböcker som jag behöver inom 1 månad. Snarare ett halvår innan =)


Visst att jag har fått böckerna innom en månad men jag ligger efter med skolan, inte mycket men tillräckligt för att känna stressen. Jag avskyr stress, jag planerar allt för att slippa stress....kanske det är en stress i sig? Det måste jag ha i åtanke hädanefter.


En kopp kaffe sedan bär det av till Birsta för att inhandla till helgens stor fest.


Sandviken here I come!!

Ovido - Quiz & Flashcards