Shira

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Kvinnans rätt att vara trygg

Av Veronica - 22 juni 2010 07:46

Läste en artikel på www.aftonbladet.se om en liten taggig kondom som ska förhindra våldtäkt. 
Rösterna om denna kondom är olika, men jag anser att detta är ett steg i rätt riktning. Jag blir så fruktansvärt elak när jag hör om våldtäkt och övergrepp att jag kännner en skön tillfredställelse av tanken att mannen  får en taggig pryl fastsatt på deras "bästa vän". Nu är denna taggiga kondom inte farlig, alltså den orsakar inga sår eller liknande, men den medför smärta, det går inte att kissa och det absolut bästa av allt den går inte att ta bort. Man måste in till läkaren för att få bort den och vips blir man gripen av polisen. YES!! Sänd mig ett paket av dessa!!

Möjligheten att våldet ökar, som de är rädda för, känner jag att den risken lever jag med. För det första blir killen ganska förvånad över smärtan som helt plötsligt uppkommer och kommer att vara väldigt upptagen av att fåbort prylen......och då sätter man in en välriktad spark på hans heligaste område och så drar man därifrån..
Skulle killen motförmodan bli fruktansvärt elak och gå till angrepp med slag och sparkar, ja då vet jag inte. Jag skulle ialf slåss för allt jag orkar och rädlsa för att göra illa honom existerar inte i mitt huvud.

Läs artikeln här och bilda er egen uppfattning: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7346173.ab 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards