Shira

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Veronica - 21 juni 2010 19:16

Jag har ingenting emot människor som har det bra ställt....alltså riktigt bra ställt, mångmiljonärer. Vinner någon högsta vinsten på Lotto blir jag glad och tänker      " fan vilken underbar tur de har....vilken sjuk känsla de måste ha i kroppen" och "hoppas att vinnaren kan hantera sina pengar på rätt sätt".
Så jag har ingenting emot rika människor.


Det som gör mig upprörd är detta; rika människor som får ännu mer. Missuppfatta mig inte, men om jag ska ta ett exempel. Kronprinsessan Viktoria och Prinsen Daniel......vackert bröllop, underbara människor.....det finns inget ont i dem (hoppas jag ialf).
Några av deras presenter känns lite överflödiga. Bröllopstårtan (okej, det funkar), en stuga med mark (why? ) och från V75-spelarna 500 000kr (visste inte att de  var nära bankrutt)......


Okej, vad ger man någon/några som har allt? Ja inte vet jag....kanske är min upprördhet obefogad, men känns det inte lite hemskt ändå?


Vad tycker ni?



Av Veronica - 21 juni 2010 09:38

Äntligen tittar solen fram, som jag har längtat!

Hur många såg bröllopet i helgen?? Jag känner på mig att det var väldigt många. Jag såg det inte. Har inget intresse av det. Jag har sett bilder på Viktoria och Daniel, väldigt vackert bröllop såg det ut att vara. Hoppas de lever lyckliga i alla sina dagar :)

Badrummet börjar ta form på riktigt nu, väntar bara på vattnet. Golv och väggar är klara, badrumsmöbeln ihopskruvad, och nästan färdigt moppat överallt. Det som är kvar är taket. Delar med mig av lite bilder när allt är klart.

Jag bloggar väldigt lite för jag känner inte för att skriva något. Jag har som inget att berätta. Inget av värde ialf haha

Nu ska jag ut i solen, innan jag stänger in mig i min stökiga lägenhet och börjar med storstädningen. Kanske putsar fönstren också ;)

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards