Shira

Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Fallskärm: 5 miljoner kronor

Av Veronica - 18 mars 2009 11:52

Det rycker och känslorna svallar i min kropp när jag läser om AMF-skandalen. Fast inte bara AMF utan om alla företag där dessa högt uppsittande chefer får fantasi summor direkt i plånboken. De sitter på sina feta arslen, höjer knappt ett finger och fickorna växer som smör i solken. Visst, de har utbildning och de har kanske t.o.m kämpat sig upp till toppen, MEN inte alla och finns det någon människa som är värd en sådan lön överhuvudtaget??

"Du är bara avundsjuk för att du inte är rik" eller "Den svenska avundsjukan" tänker nog många, men nu handlar det inte bara om mig utan om hela Sveriges befolkning. Framförallt så pissar & skiter de i våra arbetslösa ansikten. Vi alla som har förlorat jobbet i finanskrisen, som vänder på varje 50öring för att få dagen att gå ihop. Vi som får vänta i veckor på arbetslöshetsersättning pga för många arbetslösa. Vi som kommer att få en hög med betalningsanmärkningar för att vi inte får ersättning som vi är berättigat till. Vi som sliter oss i håret för att hitta ett jobb. Vi som breddar våra kunskaper för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Vad får vi?? Jo, en stor fet röv som skiter oss i vårt ansikte av dessa välbetalda chefer.


"AMF:s sparkade toppchef har en fallskärm på fem miljoner.

Ingvar Skeberg vägrar avstå den.

– Jag måste se till min försörjning, säger han"

Källa: Aftonbladet


Inför ett tak på hur mycket en chef får tjäna vilket medför i sin tur att folk får behålla jobben.

Fallskärm, är det verkligen någonting som absolut måste finnas?? Jag är dock inte insatt i det hela, men jag har förstått att det är något man får som chef vid avgång.


Idag är ingen bra dag.

Jag vaknade och kände att livet är skönt och att allt kommer att lösa sig. Jag har: hälsan, min man och tak över huvudet. När man inser det så är livet bra härligt. Just DÄR skulle jag ha stannat upp. Legat kvar i sängen och inte bry mig om denna dag.

Men inte, jag klev upp och gjorde mig en god smoothie samtidigt som jag sitter i telefonkö till a-kassan. Efter ca 15 min kom jag fram och mitt ärende var att få veta om jag behövde komplettera något för att få min ersättning. Det visade sig att de inte ens hade kollat igenom mina papper. Båda arbetsgivarintygen var utskriven på gammalt underlag och de måste få in nya. Ersättningen ska bli utbetald om flera veckor, inte några utan flera. *suck*

Sedan har jag fått reda på lite uppgifter om ett företag, vilket jag inte kan skriva här, som kapade mig vid knävecken.

Bilen är trasig fortfarande och en vattenskada är upptäckt i badrummet.


Finns det något mer som ska gå emot mig nu?? Vem sa att det alltid vänder??? Här vänder det aldrig!!!! Ja jag vet, jag är riktigt negativt inställd och ser bara svart. Det är en sån dag idag.


Ska väl äta lunch, eller jag kanske ska gå och råna en högt uppsatt chef, kanske AMF förre chef.....han har ju snart 5 mille!!!! ( OBS!! Jag är ej kapabel att utföra ett brott!!!)


Puss & Kram


"Det är lätt att se det vi vill se. Resten blir gärna diffust."

- Ulf B Andersson

 
 
Sofie

Sofie

18 mars 2009 13:46

"fickorna växer som smör i solken" hehe, jag gillar den här kommentaren, betyder det att pengarna smälter bort? :D

http://lillaste.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards