Shira

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Sverige

Av Veronica - 20 september 2010 10:32

Nutid:
Idag lever jag i ett land där jaget styr i samhället. Allt handlar om mina pengar, mitt liv, min situation, mitt jobb, min hälsa......min, mitt, jag, jag, jag, jag. Hur det går för min granne, det skiter jag i, så länge jag har det jag behöver och som jag har förtjänat. Ligger en person (en mamma, en pappa, en syster eller bror, en kompis, en svärmor ect) på sjukhuset med cancer, eller annan svårbotlig sjukdom och behöver stöd för att kunna ta sig tillbaka och kunna leva ett värdigt liv så finns ingen där att hjälpa. För idag hjälper man inte varandra, idag hjälper man sig själv. Oavsett hur sjuk du än är, ska du ut och jobba. Du ska dra ihop pengar till din egen sjuksäng, för jag tänker inte vara med och betala. Sköt dig själv och skit i andra!

En stor skillnad mot hur Sverige en gång har varit

Dåtid:
Idag lever jag i ett land där alla hjälps åt i samhället. Allt handlar om oss, om vårt liv, om vår situation, om våra jobb, om våra pengar, om vår hälsa...... vårt, vårt, vårt, vårt vårt.
När en person (en mamma, en pappa, en syster eller bror, en kompis, en svärmor ect) ligger på sjukhuset med cancer, eller annan svårbotlig sjukdom, finns vi där för att hjälpa denna person för att kunna ta sig tillbaka till livet, för idag hjäper man varandra för att alla ska ha samma rätt till att leva ett väridgt liv. Vi finns för varandra. Tänk inte på att återgå till ditt jobb förän din hälsa tillåter det. Vi finns där för att ta emot dig när du faller och vi finns där tills den dagen då du kan stå på egna ben.


Vad har hänt? Jag lever i ett samhälle som inte finns där för mig utan bara finns för sig själv. Ett samhälle som inte vill ta ansvar för alla utan bara för sig själv. Hur ska vi lösa detta? Vi måste finna felet och lösa det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards