Shira

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Uppkopplad igen

Av Veronica - 19 augusti 2011 20:55

Nu äntligen är man uppkopplad. Vad gjorde man innan internet?? Haha


Full fart idag. Det har handlats, städats, målats, snickrats, ihopsättning av bokhyllan och iplock av alla våra böcker. Trodde jag skulle hinna med mycket mer än vad jag gjorde.

Känns skönt att alla överskåp är målade och klara. Nu ska jag bara måla hyllplanen så kan vi snart fylla skåpen. Det blir riktigt fint i skåpen efter att ha fräschat till dem. Tur att jag gjorde detta nu, så kan jag ta skåpluckorna under hösten.


På tal om hösten, vi är strax mitt i hösten och jag förstår inte hur det gick till. Känns som om våren nyss startade och nu är det höst. Men allt gick så fort efter att vi bestämde oss för att köpa hus. Först längtade man tills dess att man fick överta det och sedan när den dagen kom har man arbetat som en tok mer eller mindre varje dag för att fixa till saker och ting. Tiden rinner iväg.


Idag fick jag tag på en utelampa och en postlåda på rean. Ibland har man tur :) Tänkte försöka hinna sätta upp dem imorgon efter jobbet.


Lasse har börja bygga på en vedbod intill garaget. Så fort den är klar och veden är utflyttad dit kan vi sätta igång och måla garagegolvet. 
När garaget är klart kan vi sätta igång med gästrummet och tvättstugan. Tänkte ta och skriva ihop en To-do-list så vi inte börjar sväva ut. Märker att det är lätt hänt med de mindre bestyren. Vill verkligen inte hamna i ett renoveringskaos. Ett projekt skall avslutas helt innan ett annat påbörjas.
Jag har startat med att riva bort en sits på mini-altanen, vilket jag sedan inte kunde fullfölja då hela altanen måste byggas nytt. Jag har startat med ommålning av skåpen, dock måste jag vänta mellan torkningarna vilket i sin tur leder till att jag har börjat med toan. Där har jag tagit ner skåpen för att sätta hyllplan. Det visade sig att panelen är satt runt skåpen och under syns bara reglar så jag har köpt gips, tapeter och lim. Så där ska jag börja spackla......Ja ni hör ju, små projekten blir inte klara vilket stör mig.
Allting som ser ut att gå fort drar ut på tiden. Så första lärdomen, ta inget förgivet i ett gammal hus hahahaha


Nog skrivet. Har inte skrivit på ett bra tag och kände att jag behövde det ;)


Puss & Kram

 
 
Ida

Ida

19 augusti 2011 21:21

Heja internet! Och det låter bra att avsluta ett projekt innan nästa påbörjas, vill ju inte skicka arga snickaren på er ;)

http://idabitar.blogspot.com

Veronica

20 augusti 2011 00:17

Jag är glad att du är villig att hjälpa oss med en spark i baken :D vem vill ha arga snickaren på besök ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards