Shira

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Veronica - 21 augusti 2011 22:00

Vi har en toa och en dusch. Duschen är nygjord vilket är mycket skönt. Toan är härligt brunt kakel och halvpanel. Tack och lov målade förra ägarna panelen, tack tack :D

Men inne på toan finns två stora väggskåp. Ser ut som gamla köksskåp. Mycket bra förvaring och de fyller sitt syfte. Tyvärr sväljer den även den sköna utrymmet om de inte satt där. Hyllplan känns bättre, tyckte jag.


Sagt och gjort rev jag ner skåoen illa kvickt och tänkte snabbt sätta upp hyllplan. Men här fick jag lärdom nr 2. Aldrig någonsin ta ett gammalt hus för givet.... eller hade jag lärt mig det och glömt igen??

De som en gång i tiden satte halvpanel, har tyckt att det är ju så smart att sätta panel runt skåpen. Tack för den passningen.


Vad göra? Inhandla gipsplatta, sätta igång med spackling och svära över att man inte bara väntar ett litet tag och kanske titta noga på hur det verkligen ser ut. Nej då, tjejen med noll tålamod biter i sura äpplet men lär sig aldrig.


Så ett mini-projekt blev det, trots att det var tänkt som ett en timmes jobb (under torktiden med köksskåpen).


Så imorgon är det jag som åker in och handlar lister, hyllor och konsoller.


Så här såg/ser det ut just nu.


  Ni ser den sköna träpanelen, jag är mycket tacksam att jag slipper måla den också :)

   

  

Det blir lite annorlunda ialf, vilket jag gillar. Hoppas bara att det blir som jag ser i huvudet hahaha


Det bruna kaklet åker ut illa kvickt när bidén får flytta, men det sker under hösten/vintern. Efter att hyllorna har kommit på plats kommer jag att ägna mig åt köksskåpen så jag får stoppa in alla köksprylarna.


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards