Shira

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Trädgårds göra och möhippa light

Av Veronica - 2 augusti 2011 21:53

Igår kväll och idag har jag dragit ris och större buskar. Lasse har gått runt med röjsågen när han har kommit hem efter jobbet och jag har snyggat till ;)


Containern kom imorse, så jag gick ner vid strax efter 8 tror jag och hjälpte B med det sista han skulle kasta. 
Vid 10-tiden kom Carin och hämtade mig för att kidnappa Eva för en möhippa light. Vi var väldigt snäll. Tog med henne till Himmlabadet på spa och bara njöt. Vi alla tre behövde verkligen koppla av och bara njuta.
Sedan begav det sig tillbaka till huset och för att sätta igång med risdragningen. Helt otroligt mycket!! Det såg mycket ut innan vi röjde, men det kändes overkligt mycket när man satte igång haha


Efter en fullspäckad dag ska jag strax krypa ner i sängen innan en ny arbetsdag börjar. Tvåä arbetsdagar sedan har jag två veckors ledigt!! Me like!! :D


Puss & Kram 


Ps: Någon som vet av något bra kantarell ställe?? Tydligen är det otroligt mycket kantareller. Jag vill gärna ut i svamp-skogen och jag hänger gärna på om någon ska ut :D

 
 
Maya

Maya

3 augusti 2011 08:20

Ut i skog och mark och promenera så ska du se att du med hittar kantareller :) Skogens guld finns för alla :) Och hitta ditt eget ställe är guld värt! :)
Ha en fin dag!
Kram

http://mayashideout.blogspot.com

Veronica

8 augusti 2011 21:10

Ja jag får ta och göra det :D
Får ta och sätta igång kantarell näsan ;)
Ha det så fint
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards