Shira

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Veronica - 23 juli 2010 07:59

Idag kommer jag äntligen ut på bloggens sida för att kunna skriva. Igår gick ingenting. Blev lite less då jag ville uppdatera resans gång. Men så kan kära internet vara ;)

Efter många turer hem och till min bror igår kom vi iväg vid 11 tiden (tanken var att åka vid 9-tiden men det man inte har i huvudet får man ha i......). Lite söder om Gnarp tog vi av E4:an och snurrade innåt landet. Fick se ett mycket vackert ställe vid namn Borgsjön (tror jag). Vilken idyll!!
Första etappen var Mora. När vi anlände var det sjukt lång bilkö. Mitt i lilla Mora.....tillslut var vi påväg på Malung. På radion hördes intervjuer från Dansbandsveckan som äger rum i Malung och vi höll tummarna att vi skulle slippa bilkö (vilket vi slapp också). Dansbandsveckan drar 40000 pers och vi funderade på hur tusan alla får plats, en när vi kom fram förstod vi. Husägare hyrde ut sin tomt till de anländande dansbandsgästerna så varje tomt var proffull med husvagnar och husbilar.
Andra etappen blev Sunne, Rottneros där vi också stannade för natten. Vi sover på Sunne Hotell och Camping i ett väldigt fint rum. Skönt med en riktig säng.

Idag går färden mot Norge vilket också medför att om vi inte har tillgång till internet på plats så uppdateras inte denna blogg förrän vi kommer in i Sverige igen.

Tyvärr kommer inga bilder för mitt lilla telia-modem orkar inte med de gigantiska filerna hahaha

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards