Shira

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Veronica - 11 oktober 2011 17:09

Kanske inte från mitt håll, men fåglarna anser nog det. Men kissen verkar inte vara någon större jägare, han har traskat runt kring fågelbordet i över en timmes tid, men han gick tomhänt hem igen haha

Jag kan ju inte tycka illa om honom, han är ju trots allt ett rovdjur men jag har jagat iväg han två gånger tills jag upptäckte att han var jätteklumpig ;)


   

Puss & Kram 

Av Veronica - 11 oktober 2011 11:49

På lördag morgon fick vi en liten oväntad gäst. Det började med att vi noterade lite lätt att någon höll på att spika hos grannarna, själva rytmen var lite underlig men vi la inte någon större energi på det. När jag kom in till köket märkte jag en liten rörelse på köksfönstret. Där satt en liten talgoxe och pickade på fönstret. Ihärdig liten rackare. Trots att jag gick ända fram till fönstret fortsatta han. Han titade på mig och fortsatte att picka. Vad jag kunde se fanns det inga flugor eller så men något av intresse var helt klart. En riktigt liten söting. Vi stod och skrattade åt han och tyckte han var lite underlig. Jag har aldig varit med om liknande, men någon gång ska väl vara den första. 
Jag gick ut och hängde upp fågelmataren och fyllde den pinfull. Nu har vi hur många olika fåglar som helst i trädgården, det är så härligt. Kanske lite tidigt, men vad tusan, hos Nordvalls ska man inte gå hungrig ;)


     

Första domherren vid matbordet :)
       

Härligt med höst och kyla. Man får sitta inne och mysa med en massa ljus och varm choklad :)


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards