Shira

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

VårRuset

Av Veronica - 20 maj 2011 10:01

Jo då, då har man genomfört flåsloppet igen då ;)

Tanken var att komma under 25min detta år, men min träning har uteblivit då hälsan inte har varit på topp. Svinisen tog hela januari, började smått i februari, sedan har förkylningarna avslöst varandra med jämna mellanrum. 

Det kändes bra i kroppen i går under loppet så ikväll blir det en löptur :D

Jag måste komma ihåg att tejpa ena foten då jag har fått århundradets skavsår, men det som inte dödar härdar ;)


Vårterminen närmar sig sitt slut och skoluppgifterna ångar på. Tänk att det är alltid är 120 i slutet på en termin. Allt ska bli klart och allt måste bli bra. Plus jobb på det. Ibland vet jag knappt vad jag gör eller om jag är på rätt plats hahaha


Hus letandet ligger på ett verkligt plan nu då vi har fått lånelöfte :D

Det känns riktigt skönt. Det märkliga är att vi har blivit ännu mer petig nu när vi kan köpa ett hus, hur konstig får man bli?? hahaha 

Det är precis som att man blir lite snål och vill inte betala vad som helst. Fast det blir väl annat om man hittar huset med stort H :)

Så hemnets hemsida används flera gånger om dagen och så fort ett hus av intresse dyker upp tar vi vår lilla blåbärsplockare till bil och tuffar iväg för att smygtitta. Man blir så besviken när man har hittat ett hus som man tycker ser skitbra ut och så kommer man dit på visning och det visar sig att det är skabbigt. Det har ju hänt några gånger, så först en utvändig titt innan vi bestämmer oss för visning.


Vi hade planerat in en road trip i Juli, men oturligt nog visade sig att den veckan måste Lasse jobba. Han ska driftsätta under den veckan så nu får vi skjuta på Italien-resan. Jag som har sett frammemot den så länge. Kanske kan ta det i september eller nästa år. 
Jag har funderat på en charterresa, men jag vet inte om jag verkligen vill det, jag vill inte vara fast på ett hotell och badstrand i en hel vecka. Samtidigt skulle det vara skönt att komma iväg och bara få njuta. Släppa allt och koppla av. Låter skönt :)


Nä detta går inte längre, nu blir det kaffe och slänga ihop tre uppgifter på en timme ;)


Puss & Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Presentation


"Det finns två naturkrafter som inte går att stoppa: laviner och killar med gitarr"

Fotograferat

Mina kreationer

Kategorier

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tankar


Ovido - Quiz & Flashcards