Shira

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Veronica - 18 augusti 2010 08:59

Sommar, varma dagar, svettande människor, iskall dricka, ja visst är det härligt med sommar. Man njuter av den varje dag.
Men det finns två saker som gör mig så upprörd och jag ställer mig frågan om dessa människor saknar något innanför pannbenet? När man lämnar sitt barn i bilen för att springa in och handla lite snabbt (medans solen står i zenit och omsluter bilen med sina strålar). Bilen blir fruktansvärt het på en gång OM den står i direkt solljus (oavsett i zenit eller inte). Jag har läst om några fall på Birsta parkeringen där polisen har fått rycka ut och plocka ut de små barnen. För jävligt rent ut sagt!!!

På samma sätt reagerar jag när hundägare lämnar sin "bäste vän" i en soldrunknande bil (schysst polare som låter sin bäste vän lida fruktansvärt mycket). Nu har det hänt igen och jag är glad att personen är polisanmäld också. Här har ni en länk http://st.nu/start/sundsvall/1.2254677-raddade-hund-fran-het-bil

Jag håller tummarna för att denne person får ett rättvist straff.

/V

Ovido - Quiz & Flashcards