Shira

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Veronica - 14 april 2010 15:20

Är det någon som har en aning om hur man går till väga för att ordna praktik? Jag läser en utbildning där praktik INTE ingår, trots det vill jag ut på praktik. Jag studerar på distans och har tid över för praktik ett år frammåt. Jag har varit i kontakt med skolan, men de kan inte hjälpa mig. Arbetsförmedlingen säger sig tro att de inte heller kan hjälpa mig (de skulle kolla upp, men de har inte hört av sig).

Anledningen till att jag vill praktisera är att få testa mina kunskaper, lära mig mer och bli lite "varm i kläderna" för att vara förberedd när jag är färdig utbildad.

Just nu känns det svårt, då jag inte får hjälp någonstans. Kan ett företag ta emot  praktikant trots att man inte har skolan eller arbetsförmedlingen bakom sig? (Det gäller försäkringar och sånt)

Har ni något bra tips?

Ovido - Quiz & Flashcards