Shira

Alla inlägg under oktober 2010

Av Veronica - 9 oktober 2010 20:43

Jag och min kusin tog oss en promenad ute på smackis idag. Vi travade runt där på ena strandtungan (samma som man parkerar på). Vi är så nyfiken när det gäller stigar och vägar så det tog inte lång tid förrän vi hade begett oss ut i blöta skogen. Nu är det väl ingen större skogsområde, men det var dock mer än vad jag trodde :)
Efter att ha gått från spetsen på detta område (längst ute vid havet) ända bort till motorvägsbron så fick vi ett mycket trevligt möte på ängen. En älgtjur!! Så häftigt. Han stod länge, minst 5 minuter och bara stirrade på oss. Vi gick mycket sakta och såklart kunde jag inte mottstå att foto honom. Efter någon minut slog tanken oss att det är ju för tusan brunsttid!!!! Hallå???! Har någon hört talas om galna älgar??? Jo visst.....händer ofta. När han började gå sakta mot oss backade vi in i skogen igen och la benen på ryggen. Tur att man har lite kondis så man kom till bilen haha
Ett sådant stolt och vackert djur är jag glad att få ha träffat på i skogen. Att se en älg från bilen har man ju varit med om, men aldrig i skogen.

Här kommer lite bilder från vår dag.

  


  


 


 

 


 

  

  

Puss & Kram

Av Veronica - 6 oktober 2010 09:57

En del har det bra som åker till kroatien där det tydligen ska vara 25 grader varmt. En annan sitter hemma i kalla Sverige och håller tummarna på en åtminstonde solig helg så jag får lufta kameran. Vilken kontrast!! Funderar på och ta ett lån, kidnappa en kompis och dra till ett varmt land bara för att det går ;)

Äntligen får jag dra igång kursen som började i måndags och jag har fått en bra början. Men nackdelen med att läraren inte kommer att ha någon större tid med oss är att man tappar fokus. Man känner inte något större krav när det inte finns några föreläsningar eller handledningar och alla uppgifter ska vara inlämnad 1 december......då får man en "jag tar det sen, jag har gott om tid"-känsla och det är inge bra.

Här ska det stökas på lite, urrensning från förråd står på föreningslistan och vad är skönare att bli av med lite grejor så man slipper dra skiten till huset (när den dagen kommer)

Puss & Kram

Av Veronica - 5 oktober 2010 09:14

Vi studenter lägger ner mycket tid och energi på vår skola. En examen väntar och möjligheterna till ett bra arbete finns runt husknuten så självklart gör vi vårt bästa. Den största drivkraften ligger hos oss själva, självklart, men det finns en del saker som kan få oss ur balans och det är oengagerade lärare. Uppgifter läggs inte ut på rätt ställe, vilket medför att de inte ens går att lämna in. Läraren svarar inte på meddelande eller mail, vilket kan tyckas viktigt vid en distansutbildning. Tystnaden när man gör allt för att ta del av ny information och lära sig helt nya saker gör att man blir frustrerad. "Distansstudenter drar ner betygen" kan det ibland låta, men då är frågan är det bara studenten det hänger på? Vi finns där, vi försöker göra oss hörda men ingen lyssnar. 

Jag som person vill hela tiden lära mig nya saker och förstå det nya som jag tar in. Min nyfikenhet är stor och det jag behöver är engagemang från min lärare vilket jag saknar just nu. Detta noll engagemang medför att jag lär mig bara det där lilla som gör att jag blir godkänd och tyvärr räcker inte det för mig. Jag vill veta allt in i minsta detalj. Så trots en universitetsutbildning kommer jag med stor sannorlikhet att läsa vissa kurser igen fast på en annan skola för att veta att jag besitter kunskap som jag kan använda mig av när jag tar steget ut i arbetslivet.

Engagemang är vikitigt, men det gäller också lärare inte bara studenter.

Av Veronica - 1 oktober 2010 19:03

Här lunkar det på som vanligt. Har haft en hel del tentaläsning så mycket annat har inte det.

Sitter här en fredagkväll och känner bara för att ta det lugnt. Känns konstigt, har man börjat bli gammal?? Skönt är det ialf :)

Just nu rullar Simpsons på dum-burken och jag skrattar lite smått åt deras härliga humor. Det är helt i min stil.....kanske är man lite små crazy, men så är det.
Funderar lite på hjärnorna bakom Simpson och Family Guy, de måste ha världens roligaste jobb. Tänk om man skulle få chansen att vara med och skriva ett avsnitt, gissa om det skulle vara roligt.

Hade tänkt vara ute och fota en hel del höstbilder, men då skolan har tagit upp en hel del tid har det inte blivit av. Hoppas på att få komma ut imorgon, håller tummarna för ännu en dag av underbart väder.

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards