Shira

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Oj då

Av Veronica - 13 december 2009 23:10

Det var ett bra tag sedan jag uppdaterade min blogg.....kanske bäst att börja med det nu =)

Jag har fått mig ett extra jobb så studieinkomsten (eller vad man ska kalla den) blir lite högre. Vilket har medfört att jag har jobbat som en galning den första månaden för att vara med och ställa iordning butiken innan den öppnades. Nu rullar julschemat på som det ska och ledigheten kantas av trevliga studier. Känns skönt att ha lite att göra på dagarna när man inte har skola att sköta. Slipper sitta hemma och glo sönder datorskärmen ;)

I helgen har vi varit i Djupröra och haft en trevlig helg. Det blev god mat & dryck, choklad i massor och glögg. Jag har även jobbat, men det har gott bra att åka mellan Djupis och Birsta, trodde det skulle vara en aningens drygt men det gick ju alldeles galant.

   Choklad!!!! ;)

Har provat min nyinköpta systemkamera i helgen. Det är så sjukt roligt! Nästa gång jag blir ledig från både jobb och skola skall jag sätta mig och redigera lite i PS =)

Vi lever just nu i ett konstant brummande från badrummet. Vilket kan störa ens nattsömn. I onsdags kom hantverkarna och rev ur vårt badrum. Äntligen får vi ordning i badrummet, tänkte vi. Vi hade även den inställningen att det inte skulle ta så lång tid att torka ur den lilla lilla vattenskadan. Kanske två, max fyra dagar. "Ja, då får den gå i minst 14 dagar, då återkommer vi och gör en ny fuktmätning" What??! Så gick det med vår inställning om ett nytt badrum innan jul hahaha
Nu blir det duschen hos närmaste vän och en ranglig toa med hinkspolning.

Längtar till den 27:e dec, då blir det en liten roadtrip till Råneå för att hälsa på min bror. Ska få umgås med mina underbara brorsdöttrar och deras goa katt, kan det bli bättre?

Nu blir det en vitaminbomb mot den dryga förskyldningen sedan sängen för att sova bort eländet. Hoppas på att förskyldningen släpper till onsdag så jag får jobba igen.

Puss & Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 9 november 2011 11:06

att jag fortsätter blogg på frunordvall.wordpress.com hädanefter :)     ...

Av Veronica - 25 oktober 2011 17:37

När vi var små lärde min mamma och hennes bror oss ett ganska roligt trick. De i sin tur lärde sig när de var små, men jag vet inte vem det var som kom på detta.Detta höll vi på med rätt mycket då vi var små, men lika vig och flexibel är man inte ida...

Av Veronica - 23 oktober 2011 22:14


Nu har bloggplatsen breddat bloggen, så måste man fixa till den här framöver.......   Nu blir det sängen.       Puss & Kram ...

Av Veronica - 23 oktober 2011 18:22

Idag hade jag bestämt mig för att elda löv.....det blev endast papper?! Då vi har fjärrvärme så behöver vi inte tänka på ved, men vi har ju en gillestuga med öppenspis så lite ved har vi ju ordnat. Tyvärr är det mycket surved, men även torrved. Den t...

Av Veronica - 22 oktober 2011 15:16

Att spara eller slösa? Det är frågan.   Vi spontanbjöd min bror och hans fru på middag, lockade med fotboll och hockey men de var redan bortbjuden på middag med fotboll och hockey. Ja så här går det när man är i sista minutern, men vi är ju väldi...

Ovido - Quiz & Flashcards